safe life 4u                   Combined Martial Arts®                                                                                                      CMA® THE SYSTEM THAT WORKS!                                                                               FOR YOU!
Be Safe Feel Good Be Prepaired

Onze missie kent twee hoofd aspecten. Veiligheid en gezondheid. Uiteindelijk een goed en gezond leven zonder stress. Veilig en goed, en in elke situatie meester zijn over jezelf en de situatie!

Veiligheid voor jezelf en de mensen waar je om geeft en de dingen die je lief zijn. Wij werken allemaal aan een wereld waar mensen in vrede met elkaar kunnen leven. Helaas zien we echter dagelijks dat dit niet zo vredig is als dat we zouden willen. Of het nu criminelen zijn,  dronken mannen in het uitgaansleven, een paar laffe jongens op een scooter of zelfs overheden. Of gewoon omstandigheden waarin je niet een veilig gevoel hebt. In elke situatie is het belangrijk gevaar te herkennen, te ontwijken en zo nodig, te elimineren. Om weer veilig verder te kunnen. Het is onze missie de wereld te verbeteren door mensen weerbaar te maken. Fitter, gezonder, sterker en flexibel zowel van geest als lichaam.  Het aspect weerbaarheid is volledig beschreven over alle onderdelen van deze site. Het begrip gezondheid, fitter, sterker, balans etc proberen wij hieronder wat nader te beschrijven. Echter, verzuip niet in de wetenschappelijkheid. Gewoon lekker samen trainen en werken dan is de mooie theorie een perfecte praktijk. Het duurt niet lang dan voel je het zelf. 



Gezondheid

Hoe doen we dat? Fitter, gezonder, sterker en zowel lichamelijk als geestelijk flexibel.  Wat is de wetenschappelijke basis van ons werk? Fit en geen sportschool.....? Inderdaad! 

Hieronder proberen wij jou uit te leggen en vertrouwd te maken met de methoden om het lichaam en de geest optimaal te laten functioneren en gezond te worden, of te blijven. Wij laten je zien waarom het geen toeval is dat deze methode of systeem je niet alleen de allerbeste zelfverdediging geeft voor jezelf je geliefden en je bezittingen, maar ook nog eens de garantie is op een fit, sterk, gebalanceerd, flexibel en lenig lichaam op elke leeftijd voor al diegenen die bereid zijn enige tijd per dag te besteden aan de instructies die wij geven. En dat te bereiken doormiddel van verschillende, meestal eenvoudige, oefeningen. Klinkt onmogelijk, toch?
Het is echter feitelijk waar. Het geheim zit hem niet in enkele wonderbaarlijke trucs, maar in de wetenschappelijke benadering en het begrijpen van de processen die in ons lichaam plaatsvinden. Dat maakt dat wij geen gewone sportschool zijn maar een instituut waar jij de ontwikkeling vindt die je elk mens zou willen geven. 
De oefeningen waar we het hier over zullen hebben, worden de “fundatie van de CMA” genoemd of wel het “complex van grond acrobatiek”. Klinkt zwaar maar dat valt reuze mee. Ik ben 61 en doe ze met gemak zoals iedereen die even oefent dat met hetzelfde gemak kan. We komen hier straks nog op terug maar laten we eerst eens kijken hoe verschillende systemen van ons lichaam (voornamelijk de bloedsomloop en het bewegingsapparaat) reageren op deze oefeningen en waarom het van vitaal belang is voor een optimale werking van het lichaam, als je het op elke leeftijd gezond, sterk en fit wil houden. Het is wetenschappelijk bewezen dat het menselijk lichaam veel verborgen bronnen bevat die we aan kunnen spreken en gebruiken. Wetenschappers verklaarden dat zelfs de meest vooraanstaande denkers tijdens hun leven niet meer dan 5-7% van het hersenpotentieel gebruiken. Hetzelfde kan ook gezegd worden over het potentieel van de andere organen en lichaamssystemen. Besef je dat even, laat het even bezinken. En bedenk dat jij bij de bron zit om dit potentieel vrij te maken. Blijf sterk, lenig en strak, etc. op elke leeftijd. Met minimale inspanning en maximaal resultaat.  In feite beginnen spieren op de leeftijd van 30-32 jaar te sterven. Vanuit fysiologisch oogpunt betekent dit dat elke ongereguleerde spierontwikkeling na deze leeftijdsgrens energie uit de andere delen van het lichaam zal halen.

 Zonder actieve tussenkomst begint een persoon bijvoorbeeld op 30-jarige leeftijd tot het einde van zijn leven elk jaar ongeveer 220 gram spiermassa te verliezen. En de pezen gaan als eerste achteruit. Waarom is zo moeilijk om een ​​optimaal oefenprogramma te kiezen om de gezondheid in stand te houden en te bevorderen?
Het feit is dat een mens het hoogtepunt van zijn/ haar fysieke ontwikkeling bereikt op de leeftijd van 30-32 jaar. Vanaf dit moment beginnen de vermogens van het lichaam van jaar tot jaar af te nemen als je er niets tegen doet. Wat betekent dit?Het verlies aan flexibiliteit en elasticiteit is bijvoorbeeld het eerste alarmsignaal, wat betekent dat de spieren de energie van de pezen opnemen. Maar het gaat niet alleen hierom ...

Met de jaren ondergaat het menselijke bewegingsapparaat veranderingen die de werking van het hele lichaam negatief beïnvloeden. Er zijn meerdere redenen voor deze veranderingen.
Ten eerste neemt het beweegbare bereik af in de gewrichten. Onze bewegelijkheid neemt af.
Het is verbonden met de formule van motorische acties die tijdens ons leven worden gevormd. Ook al heeft iemands lichaam 244 graden van beweeglijkheid van de gewrichten, een hedendaagse mens gebruikt nog geen tiende van dit potentieel.
Maar zelfs dat beweegbare bereik in de gewrichten van ruggengraat, armen en benen die een mens in zijn/haar jeugd heeft, neemt elk jaar af, omdat in ons dagelijks leven de standaard bewegingen de overhand hebben; het licht aan doen, de deur openen, op stoelen zitten aan een tafel.  We bewegen minder en anders, wij zitten niet meer op de grond. Wij kunnen bijvoorbeeld niet meer opstaan als we op de grond zitten zonder handen te gebruiken.   Veel van de bewegingen die we als kind konden kunnen wij zelfs met moeite niet meer doen. Dat is kwalijk en ongezond. Maar niet onomkeerbaar. Vrij simpel met enige wil en doorzettingsvermogen is deze gezonde staat van het lichaam te herstellen. En dat voel je overal in terug, meer energie, fit, sterker, meer balans en flexibeler. En
vooral zeer veel meer zelfvertrouwen en zelfliefde. 


Ten tweede vertraagt ​​de bloedstroom in het lichaam in de loop der jaren. Wij weten dat de theorie van de bloedcirculatie een van de meest onderzochte theorieën in de menselijke fysiologie is.

In een notendop: Het punt is dat een hart een spierpomp is die het bloed in het lichaam laat circuleren. Vanuit het hart stroomt het felrode en zuurstofrijke  bloed door verbindingen
(aorta en slagaders) en steeds kleiner wordende vertakking tot aan de haarvaten.
Aldus worden het zuurstof en voedingsstoffen aan alle cellen van ons lichaam afgegeven en vervolgens via haarvaten en aders donkerrood bloed afgevoerd, koolzuurhoudend en verzadigd met het cellulaire afval, dat terugstroomt naar het hart via de longen, waar de gasuitwisseling plaatsvindt, en naar de inwendige organen - lever, nieren, waar de zuivering plaatsvindt.
Alle gangbare herstelsystemen zijn gebaseerd op deze eenvoudige theorie. Maar de kwestie is dat r
ecent wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat de functie van het zijn van een pomp niet de belangrijkste hartfunctie is. 

Het hart bepaalt het tempo en stuurt een kleine hoeveelheid bloed met een lichte druk naar de aorta, waarna de bloedvaten het bloed met het ingestelde ritmische tempo verplaatsen.

Elk vat is verstrikt in spierweefsel dat het vat smaller of groter maakt. Aangezien het bloed-transportsysteem essentieel is voor de bestrijding van ziektes en de aanvoer van medicamenten door het bloed aan de geïnfecteerde cellen worden afgegeven en daarnaast alle afvalstoffen worden afgevoerd door dit bloed zullen deze bij mankementen in het transportsysteem van het veneuze bloed cellen stikken in hun eigen afval producten, massaal afsterven en beginnen te ontbinden (rotten) (reden voor ontstekingen). De ideale omstandigheden voor de reproductie van virussen en bacteriën worden gecreëerd. Dan is het een kettingreactie die tot aan ons zenuwstelsel doorgaat. Onze gezondheid hangt dus volledig af van de efficiëntie van de bloedsomloop. Het slechte nieuws is dat zonder aanvullende maatregelen niet meer dan 50-70% van het bloed circuleert. De rest van het bloed stagneert. De levenscyclus van erytrocyten (rode bloedcellen) is kort. Het duurt slechts 100-120 dagen. Daarna splitsten ze zich - sterven en ontbinden ze in het stilstaande bloed. De cellen krijgen niet de benodigde hoeveelheid zuurstof, vitamines, factoren (hormonen), micronutriënten, biokatalysatoren.

En dat is nog maar het begin ...

Als het bloed slecht circuleert, worden giftige afvalproducten van de cellen niet afgevoerd. Het centrale zenuwstelsel begint onjuiste reacties te produceren. Als gevolg hiervan neemt de productie van sommige hormonen toe of juist af. Het veroorzaakt endocriene stoornissen, diabetes, neurologische en psychiatrische ziekten. Alle ziekten worden veroorzaakt door het ontbreken of teveel aan stoffen of elementen in de cellen. Normaliseer de bloedcirculatie, en jij zult geen nieuwe ziektes ontwikkelen, en oude zullen ‘oplossen’, in de meest letterlijke zin van het woord. Het lijkt erop dat de oplossing voor de hand ligt - fysieke cultuur en sport kunnen het probleem van normalisatie van de bloedstroom oplossen. Maar is het echt zo?

Oefening kan inderdaad helpen bij het elimineren van bloedstasis, het verbeteren van de functionele toestand van de hartspier, het versnellen van de afvoer van producten van cellulair metabolisme. Maar het zal niet helpen om de energiereserves te vergroten. Wat betekent dat?

Stel dat u een uur per dag kunt hardlopen. Dat is genoeg voor de volledige versnelling van bloed. Maar heeft uw lichaam voldoende energie om de andere activiteiten te behouden die in het kader van energie zo kostbaar is? Simpel gezegd, kan het lichaam na dat hardlopen alles nog doen wat het moet doen? Stofwisseling, opbouw en afvoer van cellen en ander materiaal etc. Ligt hier ergens de reden dat veel mensen zo moe zijn? 

Dus, als er weinig energie in je lichaam zit en je gaat sporten, in de hoop het niveau te verhogen zonder de gewoonten van rust en goede voeding te veranderen, zal de sport niets meer zijn dan onterecht en ongewenst energieverbruik. 

(Daarom gaan in de sportsector de optimale belasting en het effectieve herstel altijd hand in hand en vertegenwoordigen de twee kanten van dezelfde medaille).

Hoe gezonder je lichaam is, hoe sneller het herstelt.

Maar hoe leer jij jezelf de juiste herstelmethode aan om de efficiëntie van dit proces te vergroten? Als je moe wordt, verlies je energie, wordt je prikkelbaarder, voel je je angstig ... Bovendien is het bewegingsapparaat waarschijnlijk niet klaar voor deze zware belasting. Ons lichaam went en past zich aan de specifieke formulebewegingen aan die passen bij onze zittende levensstijl. Wij hebben maar zeer beperkt zware lichamelijke activiteit en een beperkt bereik van gewrichtsmobiliteit. Wanneer wij besluiten om onze gezondheid op traditionele manieren te herstellen, zoals joggen, zwemmen, conditietraining, krijgt ons lichaam te maken met een belasting die veel groter is dan die waaraan we gewend zijn. Dergelijke training omvat voornamelijk de sterkste delen van ons bewegingsapparaat. Maar tegelijkertijd worden ook de zwakkere delen belast. Als we doorgaan met oefenen, wordt de onbalans tussen sterke en zwakke delen van ons lichaam groter. Sterke delen van ons bewegingsapparaat worden nog sterkere en zwakke delen - nog kwetsbaarder.

Daarom is het tijd om in detail te praten over de unieke oefeningen die zullen helpen om jouw lichaam op elke leeftijd goed te ontwikkelen en de motorische vaardigheden te optimaliseren ... ze zullen  helpen om het optimale functioneren van jou lichaam te krijgen of te behouden. En dat alles na één wekelijkse training en 20 á 40 minuten thuis per dag. Als je het gewenste resultaat hebt bereikt leef je anders en is het een kwestie van bijhouden. Zoals jij ook dagelijks gezond eet en leeft. Dit gezondheidsdeel bestaat uit 36 oefeningen die het lichaam veranderen zoals hierboven beschreven maar zorgen er ook voor dat jij meester wordt in de beste verdedigingstechnieken die er zijn. Het mes snijdt aan twee kanten.

 

Als jij dit allemaal gelezen hebt is er blijkbaar interesse  in ons programma. Dus als je wil kijken of het iets voor jou is maak dan een afspraak voor een proefles of vraag een gesprek aan om dieper te bespreken hoe het werkt en wat je kan verwachten. Voor veel mensen is dit nieuw dus neem contact op via het contactformulier op de site, of een mail aan proefles@safelife4u.nl. Bellen mag ook op 0614724300. Spreek je naam nummer en wensen in en we bellen meestal snel terug.